• Ешқандай Нәтиже Табылған Жоқ

ЖОҒАРҒЫ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДА СУРЕТШІЛЕРМЕН СЕРІКТЕСТІК ОРНАТУ МƏСЕЛЕСІ

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "ЖОҒАРҒЫ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДА СУРЕТШІЛЕРМЕН СЕРІКТЕСТІК ОРНАТУ МƏСЕЛЕСІ"

Copied!
8
0
0

Толық мәтін

(1)

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

(2)

2 ƏОЖ 37.0 (063)

КБЖ 74.00 Б 94

РЕДАКЦИЯ АЛҚАСЫ РЕДАКЦИОННАЯ КОЛЛЕГИЯ

xx Əбіл Еркін Аманжолұлы, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетінің ректоры, тарих ғылымдарының докторы, профессор;

x Медетов Нурлан Амирович, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетінің ғылыми жұмыс жəне стратегиялық даму жөніндегі проректоры, физика- математикалық ғылымдар докторы;

x Мусабекова Гульвира Айдархановна, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетінің академиялық жұмыс жəне əлеуметтік мəселелер жөніндегі проректор, педагогика ғылымдарының кандидаты;

x Ахметов Тлеген Альмуханович, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университеті ректорының кеңесшісі, педагогика ғылымдарының кандидаты, профессор;

x Бережнова Елена Викторовна, педагогика ғылымдарының докторы, Мəскеу мемлекеттік халық аралық қатынастар институтының профессоры (Ресей, Москва қ.);

x Бектурганова Римма Чингисовна, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университеті ректорының кеңесшісі, педагогика ғылымдарының кандидаты, профессор;

x Оспанов Серикбай, филология ғылымдарының кандидаты, Ы.Алтынсарин орталығының маманы;

x Айдналиева Назгуль Аманжоловна, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетінің психологиялық-педагогикалық факультетінің деканы, педагогика ғылымдарының кандидаты;

x Утегенова Бибигуль Мазановна, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетнің педагогика кафедрасының меңгерушісі, педагогика ғылымдарының кандидаты, доцент;

x Мнайдарова Светлана Сейтжановна Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетініңпедагогика кафедрасының аға оқытушысы, педагогика ғылымдарының кандидаты;

x Калиев Дастан Дуйсенулы Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университетініңпедагогика кафедрасының аға оқытушысы, педагогика ғылымдарының магистры.

Б 94 БІЛІМ БЕРУ ПРАКТИКАСЫ САПАСЫН ЖОҒАРЫЛАТУДЫҢ ӨЗЕКТІ МƏСЕЛЕЛЕРІ =АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРАКТИКИ. – Қостанай, 2019. - 370 б.

ISBN 978-601-7934-67-5

«Білім беру практикасының сапасын жоғарылатудың өзекті мəселелері» тақырыбындағы Алтынсарин оқуларының Халықаралық ғылыми - практикалық конференция материалдары осы жинаққа енгізілген.

Мақала авторлары: жоғары оқу орындары жəне колледж оқытушылары, мектеп мұғалімдері мен ғылыми- ізденушілер білім беру үрдісінің сапасын жоғарылату жəне білім беруді жаңғырту мəселелері бойынша халықаралық кəсіби қауымдастықтың өзекті мəселелерін талқылауға алған.

Аталған жинақ жоғары оқу орындары жəне колледж оқытушылары, мектеп мұғалімдері мен ғылыми- ізденушілерге арналаған.

В сборник включены материалы Международной научно-практической конференции «Алтынсаринские чтения «Актуальные проблемы повышения качества образовательной практики».

Авторы статей: преподаватели вузов и колледжей, учителя школ и научные сотрудники обсудили актуальные проблемы повышения качества образовательного процесса, модернизации образования.

Настоящий сборник предназначен для преподавателей вузов и колледжей, учителей школ, научных сотрудников.

ƏОЖ 37.0 (063) КБЖ 74.00 ISBN 978-601-7934-67-5

©Ө.Сұлтанғазин атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық университеті, 2019

©Костанайский государственный педагогический университет имени У.Султангазина, 2019

(3)

14

сабақтардағыоқыту əдіс- тəсілдері, деректері ұлттық психология ерекшіліктеріне негізделгенін ескеруі қажет.

Жаңашыл мұғалімдердің міндеті қазіргі білім алу кеңістігінде болып жатқан жаңалықтарды үнемі назардан тыс қалдырмай, іс- тəжірибесін мүмкіндігінше дұрыс пайдаланып, оқытудың ой елегінен өткен тиімді əдіс- тəсілін дұрыс таңдап, оны мейлінше меңгеру аса қажет. Сонымен қатар, бүгінгі қоғамдағы мұғалім заман талабына сай психологиялық негізден өте мықты хабары бар, ақпараттық технологиялардың барлық түрінде жұмыс істеуге бейімделген қабілетті, жан- жақты білімді, үлкен жүректі, оқушыларды бойындағы қай салалаға бейім екенін жақсы көре алатын, байқампаз да білікті жан болуы керек. Өйткені іс-тəжірибеге көз жіберсек, кешегі бүгінгіге, бүгінгі ертеңгіге ұқсамайды. Ғылымның дамуы, білім мазмұнының өзгеруі бұл заман талабы, оқушы талғамы мен талабы үнемі өсуде, сондықтан мұғалімде кəсіби жағынан шеберлігін курстардан өту, өз тəжірибесімен бөлісу, семинарларға қатысу арқылы өсіп, біліктілігін артырып отыруға міндетті. Сол себептен де ең алдымен, жеке тұлға ретінде білім беруші өзінің бойына өзгерістер енгізуге тура келді. Өзі өзгеріп жаңашылдықпен жұмыс істеген ұстаз заманауи қоғамның рухани өмірін өзгерту жағдайында, оқушыларымен əріптестерін, ата-аналарын да өзгертуге күш жігерін салады.

Бұрын қандай бір қиындыққа тап келсе, қатты абыржушы еді, бүгінгі күнде, жылдам əрі тез шешімін дұрыс табуға дағдыланды, оның көмегі мұғалімдермен өткізіліп жатқан республикалық, облыстық, қалалық ,мектепішілік, онлайн семинарлар, коучингтер, біліктілігін арттыруға арналған курстар.

Əрбір мемлекеттің өсіп өркендеуінің, бəсекеге қабілетті болуының ең басты негізі - осы ұстаз берген білім. Сондықтан да, дамудың ең биік көкжиегінен көрінгісі келетін кез келген мемлекет, ең алдымен, білім беру саласын дұрыс жолға қойып, сапасын көтеруді мақсат етеді. Ендеше, осындай бəсекеге қабілетті рухы биік ұрпақ тəрбиелеу жаңа формация мұғалімінің еншісінде. Ал жаңа формация мұғалімінің ең басты талабы оның адами-рухани құндылығы. «Қыран түлегіне қайтпас қанат сыйлайды, ұстаз шəкіртіне талмайтын талап сыйлайды», демекші ұстаз қай кезде де мектептің жүрегі, қоғамның тірегі. Қоғам тұлғаны қаншалықты жетілдірсе, жетілген тұлға қоғамды соншалықты дəрежеде дамытады. Ал жас тұлғаға білім беріп, тəрбиелейтін, дамытатын, əрине –ұстаздар қауымы.

Пайдаланылған əдебиеттер:

1. Иманбекова Б, Əдірейімова А. «Сабақ оқытудың негізігі формасы».- Алматы. 2017.

2. Красноборова А.А. «Критериальное оценивание в школе» учебное пособие. - Пермь, 2010г.

3. Маркова А.К. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. – Москва: Педагогика, 1998 г.

4. Жақыпов С.М., Бердібаева С.Қ. Психология: Адамзат ақыл-ойының қазынасы. Таймас Баспа Үйі: Алматы 2015.

ЖОҒАРҒЫ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДА СУРЕТШІЛЕРМЕН СЕРІКТЕСТІК ОРНАТУ МƏСЕЛЕСІ

Аканбаев Баглан Нурланович, Өмірзақ Сұлтанғазин атындағы ҚМПУ

педагогика ғылымдарының магистірі Дюсеков Нурлан Аканбаевич,

«Совхоз орта мектебі»ММ Көркем еңбек жəне сызу пəні мұғалімі

(4)

15 Аннотацция

Бұл мақалада біздің басты дəлеліміз ретінде шығармашылық білім беруді дамытуымыз керектігін жəне бұл опция емес, қажеттілік екенін келітіреміз. «Шығармашылық» терминінің қалай негізделгеніне, саясиландырылғанына, қолданылатынына байланысты шығармалышылық білімнің тарихи жəне мəдени түрде əртүрлі адамдар, адамдар топтарының, əртүрлі қауымдастықтарда, институттарда, қоғамдастықтарда қолданылады. Бізге қазіргі əлемдік экономикалық дағдарыстар мен жаһандық экологиялық проблемаларда жаңаша ойлау қажеттігі жайлы айтылады. Сондай-ақ бізге білім беру саласында шығармашылықтың жаңа сыни рефлексивті нысаны өнімді, бейімделген жəне инновациялық жұмыс күші жұмыс істей алатын тұрақты, қауіпсіз, этикалық жəне нəзік əлемде қажеттілікті жақындастыруға негізделген дəуірдің міндеттерін шешу болып табылатындығы айтылады. Бұл мақалада біз суретші-резиденттердің жоғары білімді қалай өзгертетіні жəне мұғалімдер мен оқушыларға педагогикалық тəжірибені бағыттауда шығармашылық парадигманы зерттеу үшін тамаша ресурс беретіні туралы бірнеше жобадан мысал жəне дəлел келтіреміз.

Аннотацция

В этой статье наш главный аргумент заключается в том, что мы должны развивать творческое образование и что это необходимость, а не опция. То, как творческое образование применяется разными людьми, группами людей, в разных общинах, институтах и обществах, исторически и культурно, и к ним, зависит от того, как термин ‘творчество’ обоснован, политизирован и практикуется. Нам говорят, что в нынешних мировых экономических кризисах и глобальных экологических проблемах нам необходимо новое мышление. Нам также говорят, что в образовании новая критически рефлексивная форма творчества призвана решить задачу эпохи примирения потребности в стабильном, безопасном, этическом и чутком мире, в котором может работать продуктивная, адаптивная и инновационная рабочая сила. В этой статье мы приводим аргументы и приводим доказательства из нескольких проектов о том, как художники-резиденты трансформируют высшее образование и предоставляют учителям и учащимся отличный ресурс для изучения творческой парадигмы для руководства педагогическими практиками.

Abstract

In this article our central argument is that we should be promoting creative education and that this is a necessity, not an option. How creative education is applied by and to different individuals, groups of people, in different communities, institutions and societies, historically and culturally, is dependent on how the term ‘creativity’ is grounded, politicised, and practised. We are told that we need new thinking in the current world crises of economics and global environmental concerns. We are also told that in education, a new critically reflexive form of creativity is in order to address the task of the age of reconciling the need for a stable, safe, ethical and empathetic world within which a productive, adaptive and innovative workforce can operate. In this article we make a case and provide evidence from several projects for how artists-in-residence transform higher education and provide teachers and learners an excellent resource for exploring a creative paradigm to guide pedagogic practices.

Түйінді сөздер:шығармашылық, суретші-резидент, жоғарғы шығармашылық білім, өнерге сəйкес оқыту əдістемесі

Ключевые слова:творчество, художник-резидент, высшее творческое образование, метод обучения соответственно искусству

Keywords:Creativity, Artist-In-Residence, Creative Higher Education, Teaching Method Meets Art

Қазіргі əлемдік экономикалық жағдай мен жаһандық экологиялық мəселелер жайлы пікірталастар ортасында, бейнелеу өнері жайлы сұрақтар ескерусіз қалдырылуда.

Соған қарамастан, жаһандық өлшемде, басым жəне қалыптастырушы пікірталастарда суретшілер, көркем өнер жəне шығармашылық білім беру экономиканы алға жылжытушы ретінде ғана емес, саяси ойлаудың маңызды бағыттарын қалыптастырушы жəне үкіметтік бастамалар мен тəжірибелерде көрініс табады. Тиімділік саясатын қалыптастырушы критерилер, мақсат құру мен тесттер білім берудегі креативтілік саясатымен қатар өмір сүріп келеді.

(5)

16

Өнеркəсіпте шығармашылық, көркем өнер жəне оқытушылық білім беру риторикасы жайлы əдебиеттер көптеп кездесетіні белгілі. Теория мен тəжірибе арасындағы қайшылықтардан туындайтын дилеммалар жəне олардың өміəрде көрініс табуы осы мақаланың негізі болып табылып отыр. Мақаладағы ойды дəлелдеу үшін:

суретшілер жұмысындағы басым пікірталастар; өнердің шығармашылық күн тəртібінен өсіп келе жатқан диссоциациясы; көркемдік пəндерді қайта қарастыру қажеттілігі;

контексттің мəні жəне білім берудегі көркем тəжірибе жəне көркем педагогика бойынша саясаттың медитативті рөлінің ерекше маңызы бар. Аталаған факторлар жекелеген көркем пəндер мен білім беру мен мəдениеттің кең салалары арасында шиеленіс тудырғаны мен бұл бағыттағы жоғарғы білім беру өзгеріссіз қалуда.

Бұл мəселе саяси пікіріталастар мен бастауыш жəне орта білім беруге қатысты заңнамалық актілерде қарастырылып, жоғарғы білім беруде ұмыт қалуда. Сондықтан, шығармашыл педагогтарды, зерттеушілер мен қызметкерлерді шығармашылық білім экономикасына дайындау үшін шығармашылық педагогиканы жетілдіру əрі қолдану қажеттілігі өзекті əрі ашық сұрақ ретінде əлі де өз орнын таппай жатыр. Бұл сұраққа жауап табу үшін балалар мен жастарға көркем өнер үрдістері қалай əсер ететіндігін зерттеу маңызды.

Креативті білім беруді ілгерілету жай бір нұсқа ретінде емес, қажеттілік ретінде қарастырылуы тиіс. Шығармашылық білім беруді əр түрлі адамдар немесе адамдар тобының, қауымдастықтар мен институттарда мəдени-тарихи қолдануы

«шығармашылық» терминінің қалай түсінідірілетіндігіне байланысты. Қазіргі əлемдік экономикалық дағдарыстар мен жаһандық экологиялық проблемалар жағдайында бізге жаңа ойлау қажеттілігі барлық ресурстарда айтылуда.Бізге сондай-ақ, білім беру саласында өнімді, бейімделген жəне инновациялық жұмыс күші жұмыс істей алатын тұрақты, қауіпсіз, этикалық жəне сүйкімді əлем құру міндетін шешу үшін шығармашылықтың жаңа сыни рефлексивті нысаны қажет.

Алайда, орталықтранған көркем шығармашылық пен жалпыланған «əмбебап»

шығармашылық арасындағы айырмашылық айқын емес. Енді біз педагогтардың өнерін жаетістігін басқа ғылыми пəндерде де көруіміз үшін, алдымен мектеп бағдарламасындағы өз позицияларын заңдастырып нығайту қажет. Сонымен қатар оқытудың жаңа əдістемелерін, мектеп қауымдастығының əр түрлі элементтерін біріктіретін оқиғаларды құруға ықпал ететін оқытудың жеке формаларына назар аударылуы тиіс.

Мектептерде өнер мен суретшілердің қатысуы тек көркем білім беруді дамыту үшін ғана емес, сонымен қатар педагогтарға оқыту меншығармашылық жұмыс жəне білім беруге арналған үлгі ретінде маңызды білім беру рөлін атқарады (мысалы, Монтессори, Реджо Эмилия, Дьюи өнері тəжірибе ретінде). Өнерге қатысы бар топтарда суретшілер мен мұғалімдер арасында тұрақты тақырып- ересектерге басқаша қарау мүмкіндігі, ересектердің басқа түріне қатысты болуы, шын мəнінде, "басқа" ересек болу.

Суретші қарапайым мұғалім емес. Суретшілер қарапайым мұғалімдер сияқты балалардан үміттері жоқ; бала мен суретші көркем жұмыс пен оқыту негізінде жатқан көркем үдерісті түсінудің жаңа тəсілдерін бірге құрастырады.

Менің бақылауым бізді негізінен қызықтыратын білім беру ұғымдарын тұжырымдауға алып келді. Ұлы Британияның Кембридж университетінің білім беру факультетінің оқытушысы Кэрол Холидей, өнер психотерапевті ретінде, адамдардың образдары мен қиалымен жиырма жылдан астам уақыт жұмыс істеу арқылы тəжірибелік зерттеу жұмысын жүргізді. Зерттеу нəтижесінде белгілі болғандай, біздің əлемімізді жəне өзімізді сипаттау үшін қолданатын метафоралар мен бейнелер, біздің ішкі ортамыздан жəне біздің өмірімізді қалай қабылдайтынымызды терең əрі шынайы түрде көрсете алады.

(6)

17

Македониялық Афродита Николова «Ancient Heart» журналында жариялаған мақаласында, суретшімен визуалды əріптестік орната отыра өнер арқылы креативтілікті жоғарлату үшін «креативті ағылшын тілі» зерттеу жобасын ұсынған болатын. Ол шығармашылық хатты поэзия жаныры мен əңгімелер, поэтикалық перформанс жəне импровизация театрының іс-шараларында пайдаланады. Осы бағыттың дамуы, əлем назары эмпирикалық құжаттарда көрініс табатын Ұлыбританиядағы соңғы онжылдықта өнердің қылмыстық сот төрелігіне араласуын көрсетті.

Білім беру қоғамдастықтары мен жоғары білім беру ортасының толық əлеуетіне қол жеткізу үшін кəсіпқойларшығармашыл əрі инновацияны тез қабылдауы тиіс,ол тұлғалық, бағдарламалық жəне жағдайлық факторлар арасындағы күрделі жəне динамикалық өзара іс-қимылдың қиылысындағы процестер мен практиканы жақсартуүшін керек.

Оқыту өнер ретінде немесе оқыту өнері идеясы қолданушы қауымдастықтарда білім беру парадигмасы жəне оқыту моделінің пəні ретінде əлі күнге дейін қалып отыр.

Бұл еркін өзін-өзі көрсетуге немесе шығармашылық қызметке негіз бола алуы, өздігінен көркем білім берудің шығармашылық нормаларының қызметін қабылдауға байланысты, сонымен қатар заманауи демократияларық оқытудың ең маңызды жəне проблемалық процестерінің бірі болып табылуы, нормалар мен ережелерді түсінуді, өнерді түсінбестіктен туындайтын қауіп-қатерлерді, перформативтік жауапкершілікті, күтуді, кəсіби бірегейлікті, студенттердің, əріптестердің, басшылықтың жəне ұйымдастырушылық басқарудың матрицасында өзіндік маңыздылығы мен кəсіби өзара іс-қимылдарын анықтауды талап етеді.

Адамдар болашақта кəсіби тұрғыда өздерін көрсету үшін, кəсіби бірегейлік сезімін дамытуын жалғастыруына көптеген факторлар əсер етеді. Олар мыналарды қамтуы мүмкін: а) ұқсас жағдайлардағы алдыңғы тəжірибесі, олардың қазіргі кəсіби контекстімен қаншалықты тығыз келісіледі; b) осындай жағдайдағы олардың алдыңғы тəжірибесіне өзге тұлғалардың жауабын қалай түсіндіргені жəне меңгергені; с) олардың алдыңғы тəжірибесі қазіргі / ағымдағы жұмыс / контекстпен қаншалықты тығыз байланысты. Қазіргі заманғы талаптарға сай болу үшін көркем өнер мамандығы алдына жаңа талап қойып, көркемдік тəжірибелер мен серіктестік қарым-қатынастардың өсуі мен дамуын қолдайтын жəне жоғары білім берудің шығармашылық кəсібилігіне ықпал ететін құрылым құру қажет.

Оқыту, зерттеу сияқты, білім жинақтаумен жəне құрумен байланысты.Жоғары оқу орындарында сабақ беретін суретшілермен жұмыс істеу елестету мен ойлаудың жаңа нысандарын дамытуға мүмкіндік бере отыра, біздің өзімізде де, сондай-ақ институционалдық оқыту мəдениетінде де жасырын немесе үнсіз қалған элементтерді зерттеуге жол ашады.

Білім беру саласындағы өнерге келер болсақ, өткен жұмыс орнымдағы педагогтар өздерінің оқытудағы өнерге шектеулі уақыт аралығында ғана қол жетімділігі бар екенің айтқан болатын – мүмкін жылына бір немесе екі күн. Бұл білім беруде шығармашылық тəсілдерді қолдануда мұғалімдерде шығармашылық сенімділігінің болмауы факторын туындатады. Көптеген мұғалімдер шығармашылық оқыту жолдарын біледі, бірақ ол дайындығымен де, еңбек етуімен де, жалпы жұмысқа орналасуы кезінде де қолдау таппайды жəне басым бөлігіне шығармашылықты ұлттық білім беру бағдарламасымен сəйкестендіру қиынға соғады.Шығармашылық тəсіл міндетті түрде көркем материалдар мен техникаларды пайдалануды білдірмейді, бірақ оқу бағдарламасы мен пəнді тəжірибелік зерттеу мен ойлаудың əдісі болып табылады.

Оқытуда көркемдік өнерді көрсететін оқу орындарын ашу жəне дамыту үшін, қазір біз суретші мен өнерді тек баламен жұмыс істейтін педагогтар ретінде ғана емес, сонымен қатар жоғары білім беруде жұмыс істейтін суретшілердің əлеуетін да зерттеуге жəне ой елегінен өткізуге тиіспіз. Эстетикалық тəжірибенің қолданылуы – тек көркем

(7)

18

өнер үшін ғана емес, сонымен қоса сəн - салтанат ретінде де, ерекшелік ретінде де қолданылуы тиіс.

Белгісіз жəне өзгермелі əлемде кенеттен тап болатын өзгерістердің жылдамдығы мен бүтіндігі бізді шығармашылық идеядан ерте бас тартуға итермелеуі мүмкін, себебі ұйымдағы басым ойға сəйкес келмейді немесе біздің назарымыз маңызды деп шешілген қажеттіліктерге ғана аударылады.Дегенмен, жоғары оқу орындары шығармашылық ойлау мен іс-əрекеттер үшін қауіп тудыратын жəне рефлексивті кеңістік тудыратын, көркемдік жəне шығармашылық реакциялар бағытында əрекет етуі қажет.

Осы мақалада көрсетілген мəселені зерттей келе, жоғарғы оқу орныдарындағы білім беру үрдісінде креативтілік пен шығармашылықты қолдануды дамыту үшін бірнеше шара қолдану қажет:

1.Жоғары білім берудегі көркемдік тəжірибе мен креативтілік табиғатын қайта қарастыру жəне шығармашылықтың теориялық жəне практикалық түсінігін дамыту қажет.

2. Жеке жəне ұжымдық шығармашылық, академиялық жəне практикалық шығармашылық пен көркем шығармашылық, сондай-ақ көркемдік оқытуға қарым- қатынастың негізгі тəсілдері ретінде ішкі құндылығы бар нақты сала мен жалпы шығармашылық арасындағы өзара байланыс туралы пікірталасты қайта бастау қажеттілігі. Бізде ол оқуға қалай көмектесе алады деген заңды сұрақ туындауы мүмкін.

Өнердің білім беру күші - білім генерациясының негізі, іргетасы.

3. Өнер, көркем оқыту жəне суретшілердің алатын орнын оқу бағдарламасында қалпына келтіру арқылы өнер қоғамдастықтарының хабардарлығын, шығармашылық еңбек моделін, білім мен құндылықтарды дамытудың тиімді формаларын табуға əсерін тигізетіндігі сөзсіз. Осы ереженің мақсаттарына, дизайнына, мазмұнына, контекстіне жəне педагогикасына тиісті назар аударылуы тиіс.

Мен оқырманды жоғары білім берудегі жəне өмірдің өзінде, оқушылар мен суретшілер ретінде, зерттеушілер мен мұғалімдер ретіндегі өз дауысымыздың білім беру жүйесінде қандай орын алатындығын ойлауға шақырамын. Қорытындылай келе, мен шығармашылық өлшемдері үкімет қызметінің бағыттарының бірі ретінде кеңейе түсетініне, ол біздің қауымдарда үлкен құндылыққа ие болатындығына жəне суретшілер мен көркем ұйымдарға жоғары білім беру жүйесінде тиімді жəне орталықтандырылған жұмыс істей алатындай қолдау көрсетілетініне үміт білдіремін.

Пайдаланылған əдебеттер

1. Психология креативности/ Т.Любарт, К.Муширу, С.Торджман, Ф.Зенаси; пер. С фр. – М.: «Когито-Центр», 2009. – 136 б.

2. Burnard, P., &Swann, M., (2010). Pupil perceptions of learning with artists: a new order of experience? Thinking SkillsandCreativity. 5, 70–82. doi:10.1016/j.tsc.2010.01.001

3. Damasio, A. (2012) Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain. London:

VintageBooks.

4. Петров В.Н., Петров А.Н. Формирование креативной личности в прцессе обучения в вузе. Информативный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение» - 2010. Биоэтика и комплексные исследования человека. – URL:http: //www.zpu-journal.ru/e-zpu/2009/7

5. Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Presshttp://leverhulme.ac.uk/awards/AIR.cfm

6. Bennett, D., &Burnard, P. (2015) The development and impact of human capital creativities on higher education graduates: Lessons underpinned by the contribution of Bourdieu. In R. Comunian&

A. Gilmore (Eds.(Beyond the Campus: Higher Education and the Creative Economy. London:

Routledge.

(8)

365 МАЗМҰНЫ СОДЕРЖАНИЕ

ЗАМАНАУИ БІЛІМ БЕРУ ПРАКТИКАСЫНДА ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР МЕН ƏДІСТЕРДІ ҚОЛДАНУ ТƏЖІРИБЕСІ ОПЫТ ПРИМЕНЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ И МЕТОДОВ

В ПРАКТИКЕ СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Абдухалимов Д. К., Білімді меңгерту мен қорытындылауда Kahoot қосымшасын қолданудың тиімділігі... 3 Абишева А. М., Развитие лексико-терминологического аппарата учащихся с помощью стартеров... 6 Адильханова Л. О., Хамилин Е.А., Жаңартылған білім мазмұн заманауи, рухани дамыған оқушылардыоқытудағы мұғалімдердің кəсіби шеберлігі... 9 Аканбаев Б. Н., Дюсеков Н. А., Жоғарғы білім беру саласында суретшілермен серіктестік орнату мəселесі... 14 Акбарова Р. Г., Наженова М. А., Применения инновационных технологий на уроках английского языка... 19 Ақылбекова Л. Б., Аубакирова Т. У., Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабағында

«Дамыта оқыту технологиясы» арқылы оқушылардың қабілетін дамыту жолдары.... 21 Ақышева Б. Ж., Айнабекова А. С., Заманауи білім беру практикасында инновациялық технологиялар мен əдістерді қолдану тəжірибесі... 25 Алёшина И. А., Диалог на уроке – эффективный способ развития критического мышления... 30 Аликулова М. С., Асанова К. И., Алиева Ж. Ш., Қаплан белгішелері арқылы мəтінмен өздігінен жұмыс жасау дағдысын дамыту əдістері... 34 Альдикенова А. А. Жаңартылған білім беру мазмұны бойынша оқытудағы жаңа əдіс- тəсілдер... 39 Амантаева А. Б., Бухметова А. А., Использование инновационных методов изучения философии... 43 Амиркулова Н. С., Сапакова Ж. М., Мамырбаева А. К., Внедрение обновленной программы содержания образования в практику... 46 Андреева С. Н., Применение электронного сопровождения на уроках физической культуры... 49 Асанова А. Б., Унгутбаева Г. Ш., Кинжибаева А. С., Использование инновационных технологий на занятиях по английскому языку с целью повышения мотивации к его изучению... 52 Асканбаева Г. Б., Доспулова У. К., Решение задач повышенной трудности по геометрии... 56 Аслямова Р. Г., Система применения инновационных технологий и методов в практике преподавания истории Казахстана в коррекционной школе... 59 Астахова Л. В., Даус Е. В., Елькина Н. М., Традиционные и инновационные приёмы обучения детей каллиграфическому письму как условие повышения грамотности младших школьников... 63 Асылханова Г. А., Досбаева А. С. Продуктивное использование новых технологий в практике современного образования... 65 Ахметбекова Б. Р., Нұрқанова М. Д., Елекеева С. А., Инновациялық əдіс-тəсілдердің оқыту үрдісіндегі тиімділігі... 68

Ақпарат көздері

СӘЙКЕС КЕЛЕТІН ҚҰЖАТТАР

Оқушылардың танымдық дербестігін белсендіру жəне дамыту бүгінгі білім беру саласының аса қажеттілікті мəселесі, өйткені оқушының таным үшін белсінді

Даярлау мəселесі теория мен оқыту практикасындағы зерттелу деңгейiн талдау негізінде ұсынылған жəне білім беру жүйесінде болашақ кəсіптік оқыту

Қазіргі білім беру ортасында оқыту сапасын жақсарту үшін цифрлық ойындарды қолдануға деген қызығушылықтың артуы байқалады, бұл мемлекет, қоғам жəне білім

Этнокөркемдік білім — бұл өнердің белгілі бір саласында тұлғаның көркем шығармашылықпен айналысуы нəтижесінде арнайы білім мен іскерліктің, дағдының

Тақырыптың өзектілігі білім беруді ақпараттандырудағы қоғамның əлеуметтік тапсырысымен жəне қазіргі білім беру парадигмасын компьютерлендірумен

Жоғары оқу орындарында білім беру саласында ақпараттық технологияларды пайдалану арқылы білімнің сапасын арттыру, білім беру үрдісін жетілдіру

Əлеуметтік, экономикалық жəне білім мен мəдениет жағынан артта қалған қараңғы халықтың көзін тек ғылым өнер арқылы ғана ашуға болады деп пайымдаған

Осылайша, қашықтықтан оқыту форматына жаппай көшуге байланысты білім беру режимінің өзгеруі, қашықтықтан білім беру жағдайында білім алушылар